perjantai 11. joulukuuta 2009

Alku

Aloitin huoraamisen pari vuotta sitten.
En saanut vuokriani maksettua, tililleni jäi 190 euroa kuukausi toisensa jälkeen. Kävin osa-aikatöissä opiskelun lisäksi, mutta firma jossa olin töissä meni nurin ja tilini jäivät sille tielleen. Asumistuki oli parisataa, vuokra noin viisisataa. Pyysin apua sosiaalitoimistolta, diakonissalta ja sain vastaukseksi ettei minua kannata auttaa. Minulle tuli postissa häätöilmoitus.
Itkin ja herjasin Jumalaa, itkin ja herjasin hyvinvointiyhteiskuntaamme.
Ostin pullon viiniä ja jatkoin itkemistä aamuyöhön.
Seuraavana päivänä lopetin itkemisen ja krapulan jyskyttäessä ohimoita, ilmoitin netissä tarjoavani seksipalveluita.

Minä en tule lentämään kadulle, enkä minä enää koskaan elä kymmensenttisillä viikkoja.
Minä en myöskään enää mene sosiaalitoimistoon, enkä kirkkoon.

Huorasin, maksoin vuokrani, laskuni ja kävin ruokakaupassa.
Ostin jääkaapin täyteen ja sen jälkeen istuin nojatuoliini ja mietin. Huorasin neljässä päivässä päälle 2000 euroa, eivätkä ne olleet edes 8-tuntisia päiviä.

Päätin, etten koskaan enää joudu samaan tilanteeseen.
Päätin että en joudu kadulle.
Päätin että minä en enää koskaan laske rahojani ja mieti mihin minulla on varaa ja mihin ei.

4 kommenttia:

  1. Juuri tällaisia rohkeita kertomuksia tarvitaan. On hyvä, että lähdet kirjoittamaan. Suomi ei ole aina hauska paikka asua tai lottopotti. Lisään sinut lukijalistalleni. Dokumenttia Suomesta suomalaislle! Hienoa! Jaksamista!

    VastaaPoista
  2. Täällä samalla "alalla" toimiva neitonen/opiskelija..Syy tähän upean uran alkuun hyvin samanlainen,pari yötä itsetutkiskelua ja pähkäilyä, sitten hyppy tuntemattomaan.Olen myös hyvin tarkka asiakkaista ja tiukat rajat,samat mustat listat löytyy jne.Yksinäistä tällainen kaksoiselämä,kiitos tästä blogista,rohkea veto!!:) lämpöistä kevättä ja kaikkea hyvää sulle!!

    VastaaPoista
  3. Minun täytyy sanoa ettei tässä asiassa mielestäni ole mitään hävettävää, vaikkei sitä pidä koko maailmalle laulaakaan. Jokainen saa tehdä oman valintansa ja tehdä valinnoillaan mitä haluaa! Pidä vain huoli itsestäsi ja turvllisuudestasi.

    VastaaPoista
  4. Haluan ryhtyä pitkän miettimisen jälkeen kanssa tälle "alalle". Auttakaa hei siin asiassa,et kun hankin sen prepaid liittymän, niin minne panen sen näkyville, tuleville asiakkaille?

    VastaaPoista